Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

ΙRON MAIDEN: "Senjutsu" (Album Review)

 Σε μια εποχή που η πανδημία έχει επιβάλλει την δική της πραγματικότητα, λίγα είναι τα πράγματα που μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο και να προκαλέσουν χαρούμενα συναισθήματα στην διαφορετική αυτή καθημερινότητα, ένα από αυτά είναι η μουσική.

Στον δικό μας χώρο και συγκεκριμένα στο Heavy Metal, πολλά είναι τα συγκροτήματα θρύλοι, όμως ένα καταφέρνει να δημιουργεί κυριολεκτικά πανικό και έναν ξέφρενο ενθουσιασμό στις τάξεις των οπαδών του, πράγμα που το θαυμάζουν καλλιτέχνες από διαφορετικά ιδιώματα όπως η Lady Gaga

To συγκρότημα δεν είναι άλλο από τους Iron Maiden, οι οποίοι επιστρέφουν μετά από 6 χρόνια από την κυκλοφορία του υπέροχου "Τhe Book Of Souls" έχοντας ενδιάμεσα κυκλοφορήσει τα The Book Of Souls: Live Chapter (2017) και το Νights Of The Dead, Legacy Of The Beast: Live In Mexico City (2020) δύο φοβερά live album, εξάλλου οι ζωντανές εμφανίσεις είναι ένα από τα πράγματα που τους καθιέρωσε ως θρύλους!! Ο νέος δίσκος ονομάζεται "Senjutsu" και ήταν έτοιμος από το 2019, απλά το συγκρότημα λόγω και της πανδημίας προτίμησε να τον κυκλοφορήσει σε λίγο "καλύτερες συνθήκες", αξιοποιώντας το χρόνο τους σε ένα φοβερό promotion του album, με κρυφά μηνύματα μέσα από  διάφορες αφίσες και ένα t-shirt που φορούσε ο Bruce Dickinson και σπουδαίοι καλλιτέχνες σε συνεντεύξεις τους και κορυφώθηκε λίγο πριν την κυκλοφορία του δίσκου με το Belshazzar's Feast, που δεν ήταν άλλο από την προώθηση του νέου τους αριστουργηματικού animated Video Clip για το "The Writing on The Wall".

Συνήθως ένας δίσκος για να εντυπωσιάσει ξεκινάει δυναμικά και σε πιάνει από τον λαιμό, οι Iron Maiden όμως δεν το έχουν ανάγκη, καθώς ο δίσκος ξεκινάει με το εντυπωσιακό μεν αλλά ταξιδιάρικο δε "Senjutsu" (Smith, Harris), με τον Bruce Dickinson στα μισά του τραγουδιού να συγκινεί με την ερμηνεία του, κάτι που συμβαίνει πολλές φορές μέσα στο album. 

Οι ρυθμοί ανεβαίνουν, ο αρχηγός "καλπάζει" ξανά  και το "Stratego" (Gers, Harris), με το δυναμικό refrain του, έρχεται να προστεθεί στη λίστα με το κλασικό ύφος των singles από το reunion και μετά, για τους Maiden απλά ένα ακόμη καλό τραγούδι, για άλλους τραγούδι καριέρας.

Ο Bruce Dickinson είχε δηλώσει ότι μέσα στο "Senjutsu" θα ακούσουμε αρκετά διαφορετικά πράγματα, κάτι που ισχύει και πραγματικά τιμά αυτό το τεράστιο συγκρότημα, έτσι λοιπόν στο "The Writing on the Wall" (Smith, Dickinson) ακούμε για πρώτη φορά folk, blues επιρροές, κάνοντας το τραγούδι πολύ ξεχωριστό και ένα από τα καλύτερα single τους.

Ακολουθεί το πιο Maiden κομμάτι του δίσκου, το "Lost in a Lost World", γραμμένο εξ ολοκλήρου από τον Steve Harris, μοιάζει βγαλμένο από το "The X Factor" καθώς έχει αυτή τη σκοτεινή ατμόσφαιρα αυτού του album, με τις φωνητικές γραμμές του Bruce να θυμίζουν και τα "The Book Οf Souls" και "A matter Of Life And Death". Oι μελωδίες του τραγουδιού, μοναδικές!

H μπάντα έχει κατηγορηθεί ότι δεν μπορεί πλέον να συνθέσει μικρά σε διάρκεια τραγούδια που να σε ξεσηκώνουν όπως παλιά και oι Adrian Smith και Bruce Dickinson στο ''Days of Future Past"φαίνεται ότι διασκεδάζουν με τις δηλώσεις αυτές, χαρίζοντας μας μια από τις πιο εκρηκτικές στιγμές του δίσκου. 

Η τεράστια προσφορά του Janick Gers συνθετικά, ειδικότερα μετά το reunion, είναι απαράμιλλη και στο "The Time Machine", μαζί με τον Steve Harris μας χαρίζουν πολύ όμορφες, επικές μελωδίες, με ένα άκρως συναυλιακό φινάλε. 

Adrian Smith και Bruce Dickinson έχουν συνθέσει 3 φοβερά τραγούδια για το album αυτό, με το "Darkest Hour" να είναι το καλύτερο. Μια καθηλωτική μπαλάντα με έναν Smith να "κεντάει" στις κιθάρες, όπως σε όλο το δίσκο και τον Dickinson να είναι ασυναγώνιστος. Ο Bruce δήλωσε ότι ετοιμάζει και έναν προσωπικό δίσκο και η σκέψη μου είναι ότι θα ήταν υπέροχο να ήταν δίπλα του ξανά ο Smith, καθώς έχουν φοβερή χημεία μαζί.

Ο Harris παίρνει το όπλο του και  δίνει ένα επικό φινάλε με 3 ΕΠΗ!

Το πρώτο είναι το "Death of the Celts", που για πρώτη φορά δοκιμάζει κέλτικες μελωδίες, με τον τρόπο που το έχει κάνει και ο σπουδαίος Ritchie Blackmore, δηλαδή πιο κοντά στο αυθεντικό παραδοσιακό κέλτικο ήχο, σε αντίθεση με το "The Clansman" απ' το "Virtual XI", που ήταν 100% Maiden, με το αποτέλεσμα να τον δικαιώνει. Oι πιο προσεκτικοί ίσως παρατηρήσουν μικρές ''πινελιές'' που φέρνουν στο νου το album "Powerslave."

Το δεύτερο είναι το ''The Parchment" ή αλλιώς ένα συνθετικό prog όργιο!! To αρχικό Riff κατατάσσεται στα πιο δυναμικά που έχει συνθέσει ο αρχηγός, οι εναλλαγές στο τραγούδι είναι εκπληκτικές, με την σπαρακτική φωνή του Dickinson στο φινάλε να θυμίζει τα ένδοξα 80's.

Ο δίσκος ολοκληρώνεται με το αντικειμενικά καλύτερο τραγούδι του. Ο αρχηγός στο φινάλε κάνει το 3 στα 3 και ο Bruce παρ' όλα αυτά που έχει περάσει με την υγεία του, υπερβαίνει εαυτόν και κάνει μια παθιασμένη ερμηνεία που τον συνδέει με την εφηβεία του!! Το "Hell on Earth" λοιπόν μπαίνει δίπλα στα σπουδαία τραγούδια της ιστορίας τους!

Δύο ανησυχίες είχα με την κυκλοφορία του δίσκου... Πρώτον εάν θα είναι ισάξιο του 'The Book Of Souls" και τελικά είναι κατά πολύ καλύτερο!! Δεύτερον εάν στην εποχή της πανδημίας θα καταφέρουν να προκαλέσουν τον ίδιο πανικό, που μόνο με δικές τους κυκλοφορίες συμβαίνει και τελικά ο χαμός είναι μεγαλύτερος!

To "Senjutsu" έρχεται να αποδείξει κάτι που ήδη γνωρίζαμε, οι Iron Maiden είναι το μεγαλύτερο συγκρότημα που έχει περάσει ποτέ, με βάση την ασυναγώνιστη ποιότητα της δισκογραφίας τους, έχοντας καταφέρει η αγάπη του κόσμου να είναι ανάλογη με ομάδας ποδοσφαίρου, κάτι που σίγουρα κάνει τον Steve Harris χαρούμενο. 

                                                                                                                               9/10 

Δημήτρης Άγας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου